Usługi przez telefon

Właściwie każdy z nas na pewno miał do czynienia z firmami, które oferują sprzedaż przez telefon. Takie sprzedawanie polega na tym, że projektuje się telefon do wybranego klienta, przedstawia mu się ofertę sprzedażowa i stara się zachęcić go do skorzystania z niej.



Telesprzedaż nie jest łatwa, bo przekonanie o atrakcyjności danego produktu wyłącznie za pomocą słów, nie jest prostym zadaniem. Dlatego osoby, które zajmują się takimi działaniami, muszą nie jedynie mieć zdolność do przekonywania. Muszą również umieć opowiadać o danym produkcie tak, ażeby wydawał się on niepowtarzalny. Nie jest to łatwa sztuka.
Tym bardziej że wielu ludzi samoczynnie odrzuca połączenia albo rezygnuje z następnej rozmowy, jeżeli już wyłącznie słyszą oni, że ktoś dzwoni do nich jedynie po to, by coś im sprzedać. Nie posiada znaczenia, czy usługi call center sprzedaje czy produkty. W wielu przypadkach podejście ze strony klienta jest takie samo, czyli negatywne. Kilka firm jednak działa w taki sposób na rynku i doskonale sobie one radzą. Poza tradycyjnie prowadzoną sprzedażą mają one do dyspozycji Contact Center, którego misją jest nie jedynie obsługa klientów, ale i prowadzenie sprzedaży telefonicznej. Tutaj zatrudnia się takie osoby, które doceniają i które potrafią rozmawiać przez telefon. W znaczącej liczbie sytuacji są oni w tym kierunku szkoleni, by radzili sobie z klientami, którzy nie są zainteresowani prezentowaną przez nich oferta. Takie szkolenia organizują zwykle firmy, które specjalizują się i wiedzą jak powinno funkcjonować callcenter w Warszawie. Tacy fachowcy w wielu sytuacjach opracowują dla poszczególnych firm schematy, według których pracownicy call center powinni prowadzić rozmowy z klientami. Takie schematy w bardzo wielu przypadkach są wymagane, a w większości przypadków pomagają się odnaleźć w pracy w call center osobom, które rozpoczynają w tym zawodzie. Bo tutaj wiedzę praktyczną i wprawa posiadają bardzo duże znaczenie. Najlepsze wyniki posiadają ci pracownicy call center, którzy pracują w nich od lat. Tacy, którzy nie podali się i postanowili dać z siebie wszystko. Choć i im zdarzają się dni trudne, to praca na call center daje im satysfakcję.
Zobacz także: Contact Center.